Μας δυσκολεύουν τα μαθηματικά; ωραία! Κάνουμε τα μαθηματικά ένα ευχάριστο παιχνίδι και εκείνα θα πάψουν να μας παιδεύουν!
Για να μοιάζουν τα μαθηματικά “παιχνιδάκι” σκέφτηκα να τα κάνω εγώ παιχνίδι!
Άλλο είναι να πρέπει να μάθεις να κάνεις τις πράξεις πάνω από ένα βιβλίο ή πάνω από ένα τετράδιο ή φυλλάδιο κι άλλο οι πράξεις να έχουν ένα παιχνιδιάρικο υπόβαθρο! Το υπόβαθρο που θα σου εξάψει τη φαντασία ή θα σε κάνει να γελάσεις είναι τα θεμέλια για να σου δώσουν το κίνητρο της εκμάθησης!
Κάνουμε τα μαθηματικά ένα ευχάριστο παιχνίδι
Πριν πάμε να δούμε πως θα κάνουμε τα μαθηματικά ένα ευχάριστο παιχνίδι ας θυμηθούμε μερικά ακόμη εκπαιδευτικά παιχνίδια:
- Ο πιο εύκολος τρόπος εκμάθησης της προπαίδειας
- Παίζουμε χρήσιμα παιχνίδια με μία ζυγαριά
- Ρολόι εκμάθησης της ώρας για παιδιά
Εδώ λοιπόν δεν μιλάμε για ένα δύσκολο ή πολύπλοκο παιχνίδι αλλά μιλάμε για κάτι απλό κι εύκολο χωρίς πολλούς κανόνες και πολλά υλικά. Οι παίχτες από την πλευρά τους πρέπει να έχουν έναν στόχο κι εγώ από τη δική μου πλευρά πρέπει να φροντίζω να πηγάζει γέλιο από το παιχνίδι μας!
Για όλα αυτά χρειάστηκα:
- χαρτόνια οντουλέ (διπλώνουν καλύτερα από τα κανσόν)
- καπάκια
Στην πράξη έκανα τα εξής:
- Πήρα τα χαρτονάκια οντουλέ κι έγραψα στο εσωτερικό “προβληματάκια” για παιδάκια της πρώτης δημοτικού.
Προβληματάκια του τύπου: “Ο Στέλιος είχε πέντε μπάλες και η μια του ξεφούσκωσε. Πόσες μπάλες έχει τώρα για να παίξει;”
“Η μαμά κατσικίνα (μαμά των εφτά κατσικών) αγόρασε έξι σοκολάτες, έφτασαν για όλα τα παιδιά της;”
“Ο Μιχάλης έχει δώδεκα μπογιές και ο Άρης έχει δεκατρείς μπογιές. Ποιος έχει τις λιγότερες;”
“Το καλάθι μου έχει τρία ρόδια και του φίλου μου έχει 4 ρόδια. Πόσα μαζέψαμε συνολικά;”
- Τα προσωπάκια που πρωταγωνιστούν στα προβληματάκια μας είναι “γνωστά” μας. Είναι φίλοι μας ή συγγενείς μας (πρόσωπα πάντως που αγαπάμε) ή πρόσωπα από παραμύθια που μας αρέσουν. Αν στα προβλήματα οι ήρωες κάνουν γκάφες όπως “ο Πινόκιο είπε ψέματα! με τη μύτη του λοιπόν κάρφωσε δυο μανταρίνια και τρία μήλα. Πόσα φρούτα έχει καρφωμένα στη μύτη του;” αυτό κάνει το παιχνίδι ακόμη πιο διασκεδαστικό και τα παιδιά περιμένουν με αγωνία τι λέει το επόμενο πρόβλημα.
- Έβαλα λοιπόν σε μια γυάλα τα διπλωμένα χαρτάκια και πήραμε τα πολύχρωμα καπάκια για έπαθλο.
- Καθένας τραβάει ένα χαρτάκι από τη γυάλα κι εγώ του διαβάζω το πρόβλημα. Αν απαντήσει σωστά κερδίζει ένα καπάκι. Αν όχι, περιμένει να ξανά έρθει η σειρά του. Σε πιο δύσκολες πραξούλες χρησιμοποιούσαμε και αριθμητήριο.
Βέβαια του μικρότερου της παρέας (3 χρονών), τα καπάκια του τα χαρίζαμε σε κάθε ερώτηση. Και να σας πω, μάζεψε τα περισσότερα!
Στους μεγαλύτερους άρεσε το παιχνίδι και το ζητάνε να το παίζουμε συνέχεια.
Και να να είμαι ειλικρινής, για να μη βαριόμαστε τις ίδιες ρωτήσεις, κάθε φορά που ανοίγω ένα χαρτάκι σκαρφίζομαι εκείνη τη στιγμή κάποιο καινούριο προβληματάκι και το λέω. Κι αν με ρωτήσουν την επόμενη φορά, να πω ας πούμε το πρόβλημα με το σκίουρο, εγώ φυσικά δεν το θυμάμαι, το θυμούνται όμως οι μικροί παίχτες!
Παρόλα αυτά το παιχνίδι το αγαπήσαμε και το παίζουμε συχνά!
8 comments
Πολύ ωραια η ιδέα σου! θα την τιμήσω γιατί δεν είμαστε και μαθηματικοί τύποι, κανένα τραγούδι δωσε μας και λίκνισμα αχαχαα
χα χα!!! ναι, αν είχαμε και μουσική υπόκρουση θα ήταν θαύμα το παιχνιδάκι μας!!!
Μα το όμορφη ιδέα! Μπήκε αμέσως στο σημειωματάριο μου για μελλοντική χρήση! Έρχομαι από το παρτυ και χαίρομαι που σε βρήκα!
Καλώς ήρθες στο σπίτι μας!!
Είναι καλή ιδέα για τα μαθηματικά… και κυρίως διασκεδαστική!
πολύ ωραία ιδέα.
σε ευχαριστούμε!
Ενθουσιάστηκα! Στο Δημήτρη (3μήνες πριν τα 5) αρέσουν τα μαθηματικά και θα ξετρελαθεί σίγουρα. Στον Γρηγόρη (2,5) θα χαρίζουμε κι εμείς καπάκια! Ευχαριστούμε για το όμορφο παιχνιδάκι και καλώς σε βρήκα.
Από το πάρτι της Μάχης (http://mommasdailylife.blogspot.com)
Καλώς ήρθες στο σπίτι μας!!!
Εμείς στο 3χρονο βάσανο μας χαρίζουμε ένα καπάκι σε κάθε γύρο. Κι έτσι, Είναι σχεδόν πάντα νικητής!
Σε όλες τις ερωτήσεις, όσο απλές κι αν είναι απαντάει "εκατόοοοοοοοοοοοο"……